Den som begärde intyget har avbrutit intygsbegäran och länken är nu borttagen
Nordviksgärde - Märkesten
Referensen avser företag
LUCO
Uppdragsgivare
Tjörn Kommun
Kontraktsumma [tkr]
26 769
Referensen avser
Meysam Saidzadeh
Tidsperiod
03/04/2024
29/05/2024
-
Uppdragstimmar [h]
31
Projektbeskrivning
Huvudbesiktningsman bygg, mark och VA.
Besiktningen omfattade nyanläggning av vattenledning, självfall- och tryckledningar för spillvatten med tillhörande brunnar och ventiler samt rostfria pumpstationer med överbyggnad för spillvatten.
Text från Rambeskrivning:
Tjörns kommun står inför en omfattande utbyggnad av sin anläggning för distribution av vatten och
avlopp på stora delar av ön. Huvudledningar samt servisledningar för vatten och spillvatten ska
anläggas mellan Märkesten och Nordviksgärde. Fyra pumpstationer ska anläggas på sträckan
Märkessten – Nordviksgärde. Av dessa är tre är huvudpumpstationer. I denna entreprenaden ska det anläggas vattenledning, självfallsledningar och tryckledningar för spillvatten med tillhörande brunnar och avstängningsventiler. Vid pumpstationer ska uppställningsplatser för servicefordon anläggas.
Entreprenaden omfattar utbyggnad av spillvatten- och vattenledningar på en sträcka om ca 3 000 m.
Referensintyg
Vänligen klicka i det betyg du tycker stämmer bäst för respektive fråga. Eftersom betygen påverkar framtida anbudsutvärderingar är det viktigt att du fyller i formuläret rätt. Bedömning ska ske enligt bedömningskriterium specificerat nedan och besvaras för det aktuella uppdraget.
Yrkeskunskap
Administration
Samarbete
Hålla tidplan
Hur är yrkeskunskapen hos konsulten eller företaget.
Hur väl uppfyller konsulten eller företaget er förväntan gällande yrkeskunskapen rörande ingående delar i uppdraget.
Beakta:
- Tekniska bygg- och anläggningskunskaper
- Juridiska kunskaper som AB04, ABT06, AMA, MER mm.
- Lagkrav som PBL, Arbetsmiljö mm
Hur är samarbetsförmågan hos konsulten eller företaget.
Hur väl uppfyller konsulten eller företaget er förväntan gällande samarbete mellan olika parter.
Beakta:
- Involverade parter i projektet
- Externa intressenter
Hur är administrationsförmågan hos konsulten eller företaget.
Hur väl uppfyller konsulten eller företaget er förväntan gällande struktur och administrationsarbetet.
Beakta:
- Protokollföring
- Granskningar och kontroller
- Aviseringar
- Uppföljningar
- Ärendehantering
Ekonomi
Hur är ekonomistyrningsförmågan hos konsulten eller företaget. Hur väl uppfyller konsulten eller företaget er förväntan gällande framtagning av anbud/budget och ekonomiutfall.
Hur är tidshållningsförmågan hos konsulten eller företaget.
Hur väl uppfyller konsulten eller företaget er förväntan gällande lovade leveranstider.
Beakta:
- Planering och framtagning av tidsplaner
- Skäliga och oskäliga revideringar av tidsplaner
-
Ej godkänd – Konsulten eller företaget visar tydliga brister inom bedömningskriteriet. Företaget bedöms inte ha tillräcklig kompetens och kunskap.
-
Godkänd - Konsulten eller företaget visar på godtagbar kompetens och kunskap inom bedömningskriteriet, men bedöms inte ge beställaren något mervärde.
-
Bra - Konsulten eller företaget visar på god kompetens och kunskap inom bedömningskriteriet, vilket bedöms ge beställaren ett visst mervärde.
-
Väl godkänd - Konsulten eller företaget visar på väl god kompetens och kunskap inom bedömningskriteriet, vilket bedöms ge beställaren ett bra mervärde.
-
Mycket bra - Konsulten eller företaget visar på mycket god kompetens och kunskap inom bedömningskriteriet, vilket bedöms ge beställaren ett stort mervärde.
Vi sparar namn, mail och din roll i projektet i databasen. Inget annat.
Öppna BankID på din enhet och scanna QR koden
Initierar BankID, vänta..
Ditt intyg har sparats.
Något gick fel..
Denna funktion är till för att meddela personen som skickade referensen att det är något som inte stämmer med referensen.
Du kan bara skicka kommentaren en gång så tänk igenom och skriv så utförligt som möjligt så att mottagaren förstår vad som behöver ändras.
När kommentaren är skickad kommer du inte kunna ge något betyg. Invänta ett nytt mail.